Pagina's

donderdag 30 oktober 2014

Rode ooglook

Rode oogschaduw.
Iets waar veel mensen niet van denken te houden, omdat het zou lijken alsof je een blauw geslagen, of ontstoken oog hebt.


Toch kan rood en dan vooral cranberryrood een hele mooie kleur zijn op de ogen in combinatie met andere kleuren.
Vandaag laat ik jullie zien hoe je een simpele look kan maken met rode oogschaduw.
De kleuren die ik gebruik zijn van MAC, maar ook de Flormar heeft een mooi paletje met cranberry oogschaduw.

Voor deze ooglook gebruik ik vijf kwasten. Twee kwasten om oogschaduw aan te brengen, één kwast om oogschaduw in de crease aan te brengen en twee kwasten om de oogschaduws te blenden.
De oogschaduw die ik gebruik zijn MAC Jest (lichtroze/champagne), MAC Expensive Pink (oranje roze), MAC Cranberry (cranberryrood) en de lichte witte oogschaduw uit het Essence palet.

Hierboven zie je stap voor stap hoe ik de oogschaduw aanbreng en ik zal deze stappen kort toelichten:

- Stap 1: Begin met een schoon ooglid.
- Stap 2: Breng een oogschaduwbasis aan, zodat de oogschaduw langer blijft zitten.
- Stap 3: Breng een lichtroze oogschaduw aan over het ooglid (ik gebruik MAC Jest).
- Stap 4: Breng de oranje/roze kleur aan op het buitenste gedeelte van het ooglid (ik gebruik MAC Expensive Pink).
- Stap 5: Blend deze kleuren, zodat ze in elkaar overlopen en blend ook alvast iets omhoog in de crease.
- Stap 6: Breng de cranberrykleur aan in de crease (ik gebruik MAC Cranberry).
- Stap 7: Breng de lichte witte oogschaduw aan onder het werkbrauwbot en blend het geheel goed, zodat harde lijnen niet meer zichtbaar zijn.
- Stap 8: Voeg mascara (en eventueel eyeliner) toe en klaar ben je!

Hierboven zie je nog een foto van mijn gezicht en de oogschaduw.
Verder op mijn gezicht:

- Rimmel Wake Me Up Foundation nr 200
- Collection Concealer in medium
- MAC prep&prime translucent powder.
- Hema eyebrowgel
- Nars Orgasm blush

Ik hoop dat ik heb kunnen laten zien dat mooi rood zeker niet lelijk is. ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten